Belene'den Mektup Var...

21 Eylül 2017 Perşembe |

Belene toplama kampından sevgiliye,doğulan topraklara duyulan özlem...

asimilasyon döneminde toplama kampında kalan Niyazi Güçlü'nün

eşine yazmış olduğu mektup.

ne kadar çoy şey anlatıyor değil mi?

........................................................


rüzgar ol canım benim, bir rüzgar...

orada, Rodoplar'da hasretin ırgatlığını yapan,

ben Türk'üm diyen her insanın alnına değ...

bir iyilik yap bana canım benim, bir iyilik,

al beni de götür oraya, o dağ köylerine...

bir çobanın kavalından çıkan en ince melodi durağında bırak beni,

sarma cigaralardan sararsın bıyıklarım,

dedemin elinden sarılan tütün kokusunda bırak beni...

kirli pasaklı oynayan köy çocuklarının tam ortasına bırak beni...

bir iyilik yap,

insanlığa, yarınlara en temiz karlar yağsın canım benim...

bir adım da sen ol, 

az önce dünyaya gözlerini açmış kuzuya

annesinin dibinde titreyerek ayağa kalkmaya çalışan...

bir Kırcaali ol canım benim, 

yeniden yeşersin Rodoplar,

Cebelin gözlerinden,

boynu bükük İrideremin gözlerinden öp benim için...

 

Belene Toplama Kampı

1985

Niyazi GÜÇLÜ